UX pozícia v Sygicu (Edit: Neaktuálne)



Hľadá sa UXman, alebo woman (aby som bol korektný)! Edit: už nie, pozícia bola obsadená. Potrebujeme posilu do UX oddelenia. Teraz je naše oddelenie veľmi skromné, lebo sme tu len dvaja a obaja sme riaditelia. Ok, UX oddelenie som si vymyslel. Zrazu je titulný obrázok až patetický. Ale na druhú stranu, ako druhý najvyššie postavený člen tohto oddelenia môžem zodpovedne povedať, že práca v Sygicu je sranda. Čítajte ďalej, ak vás zaujíma táto pozícia a rovnako, ak vás zaujíma, ako tu pracujeme.

Firma

Sygic je firma, ktorá robí navigácie a pracuje s mapami vo všeobecnosti. Zopár rokov po sebe bola umiestnená hore v rebríčku najrýchlejšie rastúcich spoločností v strednej Európe. Máme niekoľko produktov určených pre koncových zákazníkov, ktorých je 35 miliónov a niekoľko produktov určených pre biznis. S takýmito číslami má zmysel zamýšľať sa nad tým, aký má moja práca vplyv. Ak malá zmena zasiahne takéto množstvo ľudí, oplatí sa poriadne si ju premyslieť.

Podmienky

Naša kancelária má dve steny presklené. Z kancelárie je vidno do kuchyne inej spoločnosti v inej budove, takže je tu aj zábava. Zvyšené dve steny: "whiteboard" a veľká korková tabuľa.


How finding your passion changes everything
(podtitul knihy Ken Robinson-a)

Passion je obrovský nadpis, ktorý máme nad whiteboardom. Okrem toho máme červený bean bag a prístup na terasu.


Práca

To, čo bude nový UXman, alebo woman riešiť je presviedčanie. Sygic je firma, ktorá sa stále formuje a korene UX ešte nie sú tak hlboko, aby riadili produkt. Postupne sa to už dostáva do povedomia, ale vždy to chvíľu trvá, kým niekto tento názor akceptuje.
Prvý a najväčší problém UX dizajnu: každý si myslí, že je expert.

A je zrejmé, že aj je. Ja som najlepší v poznaní samého seba. Technicky. Práca v Sygicu je rôznorodá, takže sa tu UXman, alebo woman naučí kopec vecí. Raketový vzostup vedomostí som zaznamenal aj ja - nastúpil som ako junior a už som druhý riaditeľ UX. Veľa kreslenia wireframov, interaktívnych prototypov a zároveň testovanie s ľuďmi, keď je to potrebné. Plán práce si bude určovať UXman sám; samozrejme, pokiaľ neexistujú strategické úlohy s vyššou prioritou.



Porovnávať povahu práce viem len s "freelance" - v agentúre som nikdy nepracoval. Kým freelance je často len jednorázovým doručením riešenia (čo nie je dobré!), práca "in house" znamená starostlivosť o produkty počas celého ich života. Popri tom tu máme dosť priestoru na inovácie, a preto má dizajn aj istú voľnosť hrať sa a skúmať, čo by mohlo zmeniť tvár našich produktov v budúcnosti. Sygic má silu vytvárať riešenia pre najmodernejšie zariadenia a predpokladá sa, že UXman bude riešiť aj niektorý z "wearable technology" produktov. Podľa vyhlásenia ostatných:
Žiaden agentúrny stres v Sygicu nie je.

Je to dobrá práca, veľa nadšených ľudí, divoké žúry, "sick skills" a rock'n'roll. V prípade záujmu nájdete popis pozície a ako sa prihlásiť na stránke Sygicu (26. október 2013). Určené aj pre kamošov z Čiech!



0 komentárov :

Zverejnenie komentára