Správa z UXcamp.cz 2013



Pred pár dňami som písal o tom, ako sa chystám na UXcamp do Prahy a dnes som sa odtiaľ vrátil s kopou dobrých kontaktov (samozrejme, všetci sú na Twitteri) a plný nových poznatkov. Tie, ktoré ma najviac zaujali, tu trochu pospomínam. Tentokrát len v takom mini-príspevku.

Na to, ako UXcamp funguje sme boli upozornení hneď na začiatku vďaka úvodu od Jiřího Sekeru. Celá konferencie funguje na základe barcampu a teda neexistuje nijaká osoba zodovedná za organizáciu, všetko sa rieši na mieste a samovoľne. Prednášať sa dá kdekoľvek, kde nájdete voľné miesto a zúčastniť sa môže ktokoľvek bez poplatku.



Pre mňa osobne bola najlepšou prednáškou tá od Adama Fendrycha s názvom „Facilitátor: Deň zúčtovania“. Adam sa rozkreslil a rozrečnil o tom, ako viesť workshopy s myšlienkou brainstormingu. Vysvetlil, že je to parádna metóda pre klienta (čiže dobré z biznis hľadiska), prečo je to dobré pre proces v dizajne a napokon aj metódy, ktoré sám vychytal a podelil sa s nimi. Veľmi podnetné a v UX dizajne ešte nie "okukané".



Vzhľadom na to, že som v poslednej dobe riešil kopec problémov týkajúcich sa dostupnosti (tosaneda.sk, ale aj Slovak Rails) ma zaujala prezentácia od Radka Pavlíčka "Ako zlepšiť UX zavedením pravidiel prístupnosti". Netýkala sa priamo riešení, ale išlo skôr o všeobecnú potrebu zaoberať sa prístupnosťou a výsledky odrážajúce sa na existujúcich weboch. Viac sa o tejto téme dozviete na Radkovom blogu.

Aktívne som sa zúčastnil na troch workshopoch: 1. od UX guru Berka o zavedení UX do existujúceho a veľmi komplexného projektu CMS (content management system), 2. od UX dizajnéra výskumníka pre jobs.cz Vladimira Kalinaya o tipoch a trikoch mobilného testovania. Workshop číslo 3 od Dominiky Potuzakovej bol perfektnou ukážkou toho, čo nás môže inšpirovať pri tvorbe: vnímať interakcie na miestach, kde by sme ich nehľadali.

Inšpirujúcich prednášok bolo až-až. Tá od Tanyi Zavialovej z Ukrajiny na záver celej konferencie bola jedna z tých, ktorá mi prišla naozaj na mieste. Tanya ukázala, ako si určiť ciele v UX projektoch. Zamerala sa na bežnú komunikáciu s klientom a na správne otázky a usmernenia, ktoré by si každý dizajnér mal pred projektom ujasniť. Parádne pravidlo, ktoré si do svojho pracovného procesu určite zavediem je: "Design a [form of solution] that helps [people] to perform [human activity], with  provided [level of support]". Infografiku o tomto príspevku môžete nájsť na Behance.

UXcamp.cz bola moja  prvá konferencia z oblasti UX a splnila moje očakávania: inšpirovať sa na scéne, ktorá je u našich susedov oveľa lepšie zabehnutá, ako na tu na Slovensku. Budúce stretnutie UX hláv by však mohlo byť viac zamerané na riešenia a zdielanie know-how. To mi tu trochu chýbalo. Celkovo som však rád a oplatilo sa cestovať za skvelou komunitou UX v Česku!





0 komentárov :

Zverejnenie komentára